Η ΔΗΜΑΡ πήγε θέατρο

Στο βάθος της σκηνής του θεάτρου, πίσω από ένα τραπέζι με καφέ βελούδο και βικτωριανού στυλ καρέκλες, άνετες από το βάρος του προέδρου Φώτη Κουβέλη και του Γιάννη Κακουλίδη, κρεμόταν πίνακας με νεαρό κορίτσι ντυμένο στα κόκκινα, που κοιτούσε επίμονα κάπου μακριά. Κάτω από το βλέμμα της ο ένας εκ των τριών συγκυβερνώντων, αφού είχε παραχωρήσει στον διπλανό του το δικαίωμα στο χιουμοριστικό καλωσόρισμα («με τόσο κόσμο θα ήμουν βουλευτής», «αποφασίσαμε να κόψουμε την πίτα όπως κόβουμε το τσιγάρο», είχε πει ο κ. Κακουλίδης), μιλούσε ήδη, και προς το παρόν μόνο για πολιτική.

«Μας ήταν βολικό να περιοριστούμε στα έδρανα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, αλλά δεν το θεωρήσαμε υπεύθυνη στάση», έλεγε μεταξύ άλλων, «υπάρχει δέσμη μέτρων, που είναι όμως εμπροσθοβαρής, θα εφαρμοστούν στο πρώτο εξάμηνο», συμπλήρωνε, ενώ μιλούσε για θετικά σημάδια («επαναπατρισμός καταθέσεων»), για αρνητικά («αιμορραγία θέσεων εργασίας»), για «αποκρατικοποιήσεις και όχι εκποιήσεις» ή για «στρεβλή ανάπτυξη σε πήλινα πόδια, που με το πρώτο βοριαδάκι γκρεμίστηκε».
Οι περισσότεροι από το κοινό κρέμονταν από τα χείλη του. Παρόντες ήταν οι του θεάτρου Γιάννης Μπέζος, Στέλιος Μάινας, Γιώτα Φέστα, Βίκτωρ Αρδίττης και Εύα Κοταμανίδου, οι του πενταγράμμου Νότης Μαυρουδής, Μάνος Ελευθερίου, οι εικαστικοί Μάριος Σπηλιόπουλος, Γιάννης Βαλαβανίδης και Γιώργος Λαζόγκας, ο φιλόλογος Δημήτρης Μαρωνίτης, οι πολιτικοί της υπόθεσης, Γρηγόρης Ψαριανός, Πέτρος Κουναλάκης, Νίκος Μπίστης, Γιώργος Κυρίτσης και ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, οι της συγγραφής Δημήτρης Νόλλας, Ρέα Γαλανάκη, Ανταίος Χρυσοστομίδης και Χρήστος Λάζος, αλλά και η κινηματογραφίστρια Εύα Στεφανή.
Μπορεί και να ανασκουμπώθηκαν από περιέργεια όταν ο πρόεδρος άρχισε τελικά να μιλάει για «μία διελκυστίνδα και μία αντιπαράθεση που εκφράζεται αυτές τις ημέρες και στο επίπεδο του υπουργείου Πολιτισμού, όπως αυτό εκφράζεται σήμερα από τον αναπληρωτή υπουργό και μπορεί να έχει σχέση και με το ΚΘΒΕ και με το Φεστιβάλ Αθηνών και με άλλα ζητήματα».
Η ΔΗΜΑΡ, βέβαια, δεν προσέρχεται σε όλα αυτά, συνέχισε, με σκοπό να δεχθεί ό,τι επιλέγεται από τον υπουργό, «αλλά με συγκεκριμένες θέσεις, όχι για την εξυπηρέτηση κάποιων ιδιοτελών σκοπών και επιλογών της, αλλά κυρίως γιατί αυτά που διεκδικούμε και κάνουμε είναι για τον πολιτισμό, για την πραγματική δημιουργία, για τον αποκλεισμό μεθόδων, ρυθμίσεων και καταστάσεων του παρελθόντος». Αυτή η «αντίθεση», μάλιστα, καταγράφεται αυτές τις ώρες, είπε, ενώ ακουγόταν ένας μικροφωνισμός και το κορίτσι από το κάδρο κοιτούσε ακόμη επίμονα.
Το ενδιαφέρον των υπολοίπων, αν αυτό εκφράζεται με σταθερά βλέμματα και χέρια που στηρίζουν σαγόνια, είχε ζεσταθεί για τα καλά. Οπως είχαν ζεσταθεί και οι ίδιοι, όταν νωρίτερα, φορώντας βαριά παλτά, στα σκούρα χρώματα της διανόησης, κατέφθαναν στο φουαγιέ του θεάτρου Χυτήριο (συμβολική, εδώ που τα λέμε, επιλογή), περνώντας στην είσοδο πλάι από ένα περιπολικό, διά παν ενδεχόμενον, και αρχίζοντας στη συνέχεια τις αγκαλιές, τα φιλιά, τα «πώς πήγε η εκδήλωση για το πολιτικό τραγούδι;», τα «ναι, πήρε καλές κριτικές», τα τσιγάρα ή τα τσιμπολογήματα στο μπαρ.
Ηταν σκηνές που λίγο-πολύ επαναλήφθηκαν και όταν η ομιλία είχε πια τελειώσει χωρίς κάποια καυτή είδηση, συμπληρωμένες από τον Γιώργο Κυρίτση που στα αστεία κάποιον κατσάδιαζε («μα καλά, με παίρνεις την ώρα που μιλάει ο Φώτης;»), τον Γρηγόρη Ψαριανό που κάποιον δασκάλευε («έχουμε τόσο πολλές αθλητικές εφημερίδες τη στιγμή που στην Ευρώπη έχουν τόσο λίγες»), μια ηλικιωμένη που κατακεραύνωνε τον Τσίπρα («τον είδα που πήγε στην Αμερική, να γλείψει εκεί που έφτυνε») και πόσα ακόμη που ξεχνάμε να αναφέρουμε.
Ο Γιώργος Τσακνιάς, μέλος του Τομέα Πολιτισμού, εξηγούσε στο τέλος για
το ΕΚΕΒΙ ότι «χρειάζεται μεν αξιολόγηση όλων των δράσεών του, όχι όμως να κλείσει έτσι αυθαίρετα και εκτός σχεδίου πολιτικής για το βιβλίο». Και για το Φεστιβάλ: «Είμαστε υπέρ της παραμονής του Γιώργου Λούκου, και εκκρεμεί η υπογραφή του υπουργού».
Σε λίγο, κάτω από το ψιλόβροχο, οι περισσότεροι άρχισαν να εγκαταλείπουν το φουαγιέ. Στη σκηνή, το κορίτσι με το κόκκινο φόρεμα στο κάδρο λογικά κοιτούσε ακόμα επίμονα.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s