Η Cosco σχεδιάζει νέα επένδυση ύψους 224 εκατ. στον Πειραιά

assets_LARGE_t_420_6875214_type11495Νέα επένδυση ύψους 224 εκατ. ευρώ επιθυμεί να υλοποιήσει η Cosco στον προβλήτα ΙΙΙ, ώστε να καταστήσει τον Πειραιά το υπ’ αριθμόν ένα λιμάνι της Μεσογείου.

Η νέα αυτή επένδυση δεν περιλαμβάνεται στην αρχική σύμβαση και προβλέπει την επέκταση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ και τη δημιουργία επιπλέον 500 θέσεων εργασίας.

Η διαπραγμάτευση αυτή έγκειται σε δύο σημεία. Το πρώτο αφορά την παροχή έγκρισης από την Ε.Ε., κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί καθώς τα μηνύματα που έρχονται από τις Βρυξέλλες είναι θετικά, μετά και τις επαφές που είχε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης. Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Ε. είχε ανοίξει φάκελο για τυχόν κρατική ενίσχυση προς την Cosco. Το δεύτερο σημείο που αποτελεί σημείο τριβής με την Cosco αποτελεί το θέμα της φιλικής διευθέτησης. Ειδικότερα, για να υλοποιήσει τη νέα επένδυση με δικά του κεφάλαια, ο κινεζικός όμιλος ζητά να καταργηθεί ο όρος της σύμβασης που αναφέρεται στο ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει στον ΟΛΠ και το οποίο καθορίζεται με βάση τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται. Μέχρι σήμερα, το ενοίκιο που κατέβαλλε η Cosco όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν μεγαλύτερο του ελάχιστου συμφωνηθέντος και για το 2012 ανήλθε σε 32 εκατ. ευρώ.

Η κινεζική πλευρά έχει θέσει το ζήτημα στον ΟΛΠ, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρξει συμφωνία, με αποτέλεσμα να μην αποκλείεται το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο διαιτησίας. Πάντως, όπως ανέφερε και ο πρωθυπουργός, εφόσον προχωρήσει η νέα επένδυση, η Cosco θα έχει δαπανήσει 580 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ η ετήσια δυναμικότητα θα ανέρχεται σε 7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (υπολογίζεται και ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ). Συνολικά δε, στο λιμάνι θα απασχολούνται 3.000 εργαζόμενοι.

Από την πλευρά του, ο κάπτεν Γουέι ανέφερε ότι από τα 116.000 εμπορευματοκιβώτια που διακίνησε η ελληνική θυγατρική της Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.) τον πρώτο χρόνο της σύμβασης, έφτασε στα 2,1 εκατ. το 2012, ενώ φέτος προβλέπεται να διακινηθούν 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Cosco θα αυξήσει τη ροή εμπορευμάτων προς την Ελλάδα, θα φέρουμε περισσότερα φορτία, τα οποία θα προωθούμε στην Ευρώπη μέσω των σιδηροδρόμων, για τους οποίους εκδηλώσαμε ενδιαφέρον στη συνάντησή μας με τον πρωθυπουργό». Αναφερόμενος στη νέα επένδυση, ο κάπτεν Γουέι δήλωσε ότι «θέλουμε να κάνουμε κι άλλη επένδυση στον προβλήτα ΙΙΙ, στο δυτικό κομμάτι του, που θα αυξήσει τα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται σε πάνω από 5 εκατ. και θα κάνει τον Πειραιά νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου».

http://www.kathimerini.gr/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s